motto:„Vă rog să fiţi aspri şi neînduraţi faţă de orice ar putea să ajute la dăinuirea credinţei lor nebuneşti, căci socotesc ură faţă de oameni şi despărţire de Dumnezeiasca dragoste ajutorul dat rătăcirii ereticeşti spre mai mare pierzanie a celor ce se ţin de această rătăcire.” (Patrologia Graeca 91:465C, Epistola 12)

Folosind aceleaşi semne şi simboluri ca şi  Biserica Ortodoxa, slujitorii stilişti au reuşit să ridice mai multe mănăstiri şi chiar să fie promovaţi prin Fonduri Europene.In ultimii ani, clerul acestei secte a reuşit să deruteze creştinii neinformaţi care atunci, când văd aceleaşi veştminte şi simboluri religioase, cred că este vorba despre Biserica Ortodoxă.

Stiliştii afirmă despre ei că sunt adevărata ”Biserică”, născută prin refuzul corectării calendarului ortodox în 1924.

Daca ar fi fost adevarata Biserica ar fi fost ascultatoare de poruncile Domnului , si nu ar fi calcat in picioare canoanele Sfintilor Parinti, uitand ca Adevarata Biserica este Una Singura , Apostolica Biserica .Zicem la Crez :  Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica ? Va rog sa-i intrebati unde le este Succesiunea Apostolica …  Ei s-au facut singuri preoti si episcopi, trecand astfel cu nerusinare peste randuiala Bisericii celui Adevarate care este Ascultatoare de Canoanele Apostolice date de Sfintii Parinti in Sfintele Sinoade, tocmai ca sa nu iesim din Adevar.

«De altfel, dacă unele (erezii) încearcă să se ataşeze la epocă apostolică, pentru a insinua că sunt transmise de apostoli, sub pretext că ele existau în vremea apostolilor, noi suntem în drept să le răspundem : «Dovediţi originea Bisericilor voastre, prezentaţi ordinea episcopilor voştri care se succed de la origine, în aşa fel ca cel dintâi episcop să li avut ca garant şi predecesor unul din apostoli sau unul din bărbaţii apostolici care au rămas până la capăt în comuniune cu apostolii». Căci în telul acesta Bisericile apostolice îşi dovedesc situaţia lor. De exemplu, Biserica din Smirna revendică faptul că Policarp al Smirnei a fost instalat de Ioan, iar Biserica din Roma probează că Clement a fost hirotonit de Petru. În acelaşi fel, celelalte Biserici prezintă numele celor care, aşezaţi de către apostoli în episcopat, au butaşul seminţei apostolice» ( Tertulian , De Praescriptione haeretteorum, XXXII, 1—3, trad. cit., p. 130—131).

Image result for sf policarp al smirnei

 

 

Sfântul, slăvitul și sfințitul mucenic Policarp a fost episcop al Smirnei și unul din Parintii Apostolici .

S-a născut între anii 69 și 81 d.Hr. și a mucenicit între anii 155 și 167. L-a cunoscut personal pe Sfântul Apostol și Evanghelist Ioan. Praznuirea lui se face la 23 februarie.

In epistolele Sf Ignatie găsim mărturia apostolică a ierarhiei bisericeşti .

Sa le cercetam putin sa vedem daca sunt cu adevarat stilistii Biserica cea Adevarata:

Epistola către Efeseni a Sf Policarp

În această epistolă a Sf Ignatie întâlnim termeni care denumesc demnități bisericești: ”episcop”, ”preot” și ”diacon”.

Termenul ”episcop” este folosit inițial pentru a numi demnitatea lui Onisim, ca episcop al Bisericii locale a Efesenilor. Același termen este folosit când Sf Ignatie îi îndeamnă pe efeseni să ”se supună episcopului și presviterului…”. Îi sfătuiește, de asemenea, pe efeseni să fie în unitate cu episcopul lor ”așa cum este Biserica cu Iisus Hristos și așa cum este Iisus Hristos cu Tatăl…” si sa ii dea episcopului o mare cinste definindu-i insemnataea: ”pe episcop… ca pe Însuși Hristos trebuie să-l consideri…”.

La stilisti nu avem aceasta supunereci mai de graba o razvratire si impotriva calendarului nou dar si impotriva Canoanelor Apostolice. Chiar daca aveau  temei  in refuzul lor de a schimba calendarul nu trebuiau sa treaca peste canoane incalcand astfel poruncile date de Dumnezeu.

Cine sunt liderii spirituali ai stilistilor : un ieromonah si un arhimandrit

Primul lider duhovnicesc al stilistilor a fost ieromonahul Glicherie Tănase, fost vieţuitor în Mănătirea Neamţ care in anul 1926 a ieşit din ascultarea Bisericii Ortodoxe Române din motivul inovaţiilor necanonice în materie de credinţă ortodoxă, adică acceptarea noului calendar gregorian şi schimbarea datei Paştelui  -anul 1926 şi ulterior 1929. În anul 1947 ieromonahul Glicherie a pus piatra de temelie a Mănăstirii Slătioara, devenită sediul administrativ şi spiritual al Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi din România, sub denumirea de Mitropolia Slătioara. Era doar un ieromonah . Atat. Nu era episcop si deci nu avea puterea de a hirotoni. Avea nevoie de un episcop…si s-a gandit la Gordun Galaction.

Image result for galaction cordun Un  episcop facut de Biserica Ortodoxa tradatoare…masonica…antihristica… pe care el nu o mai considera biserica…de la care plecase pentru ca era nevalabila…Dar totusi valabila, atunci cand acesta se foloseste de Gordun, ca si episcop pentru a incepe hirotonia preotilor stilisti… 🙂 Un fel de alba-neagra…dupa interes…trecand cu nesimtire peste impedimente …Peste legile bisericesti date de Sfintele Canoane.

Sa vedem care sunt acestea si sa le comunicam si lor, poate totusi nu stiu 🙂

La o simpla cercetare aflam ca liderul lor spiritual care a inceput hirotoniile, Galaction Gordun, timp de 31 de ani, si-a plecat capul in fata masonilor  si a acceptat lucrarea antihristica a acestora – noul calendar, cat si oferta lor de al face  episcop (31 martie 1935) si ulterior secretar al Sinodului Bisericii Ortodoxe Române. În septembrie 1940, PS Galaction a fost numit duhovnic al Familiei Regale, fapt care nu a permis să fie episcop al unei eparhii. A continuat deci să slujească doar ca arhiereu invitat. O partasie cam lunga cu cei care au inceput lucrarea antihristica.. si foarte interesanta… fiind presarata si cu  incidente neplacute, dar acoperite de acestia.. ca procese de paternitate… Fapt impardonabil, demn de caterisire imediata- conform Canoanelor Apostolice. Pentru cei sceptici, care nu cred – se poate vedea sentinţa Tribunalului Bucureşti, din 21 iulie 1941, prin care Cordun recunoaşte paternitatea fiului doamnei Lucia Călin, născută Bălăşescu, din Iaşi.

Mare acoperire !… In perioada ianuarie – noiembrie 1942, el  îndeplineste funcţia de locţiitor de episcop al Eparhiei Tomisului, iar ulterior este numit  stareţ al Mănăstirii Neamţ.

Conform cercetarilor jurnalistilor de la Evenimentul Zilei mai reiese ca acesta avea si studii false de care s-a folosit …gasiti mai pe larg aici :

Luati de acolo doar faptele acestui om , Gordun Galaction, nu si concluzile jurnalistului… faptele se pot proba… ele sunt susţinute de documente oficiale. Pararile jurnalistilor nu ne intereseaza… Subiectul nostru e altul…Vorbim de Adevar , nu cautam tiraj la ziar ca acestia…

Asadar, stilistii nu mai au ce spune… Faptele vorbesc !

Pentru cei care nu stiu despre curvia clericilor, a preotilor iata mai jos cateva canoane:

Cel care a desfranat macar o data, nu se cuvine a se hirotoni, chiar daca s-a lasat de acea patima; caci Sf. Vasile cel Mare zice ca:”Unul ca acesta, chiar si morti de ar invia, nu se va face preot”. (Canonul 36, Nechifor Marturisitorul).

“Cel ce s-a casatorit de doua ori dupa botez, sau care a avut concubina nu poate fi episcop, prezbiter, diacon sau orice din tagma ieraticeasca”. – Apost. 17.

“Daca se va ridica asupra vreunui credincios (candidat) la hirotonie, vreo invinuire de curvie, sau preacurvie sau alt oarecare pacat care opreste de la hirotonie, si se va adeveri cu dovezi sa nu se hirotoniseasca cleric“. -Apost. 61.

Si Sf Evanghelie spune:

Curvia clericului este un pacat grav, fiindca persoana preotului ca om, trebuie sa fie floarea evlaviei crestine, alesul Domnului, lumina lumii prin invatatura si sarea pamantului printr-o inalta tinuta morala” (Matei 5,12-14). In legea lui Moise, de asemenea, s-au oprit astfel de pacate pentru preoti” “Sa nu-si ia de sotie o curva, sau o femeie necinstita, sau lasata de barbat, caci ei sunt sfinti. Sa fie socotit sfant, fiindca el aduce jertfa Dumnezeului tau… Daca fiica unui preot va curvi, necinsteste pe tatal sau si sa fie arsa in foc” (Lcv.2i, 7-9).  “Preotii calca legea mea si imi pangaresc lucrurile mele sfinte. Nu fac nicio deosebire intre ce este sfant si ce nu este sfant, nici nu mai invata pe oameni sa faca deosebire intre ce este necurat si ce este curat. Se departeaza de la poruncile Mele si Eu sunt defaimat intru slujba lor” (Iez, 22, 26; Osea. 6, 9; Ier. 8,11; 13,10).

Nu poate intra in preotie candidatul a carui sotie a preacurvit, dupa spusa canonului al optulea de la Neocezareea. Se hotaraste ca femeia care a preacurvit dupa hirotonia sotului, sa fie lasata, sau sotul sa se lase de preotie” (daca mai vrea sa o mai tina de sotie ) -Sf. I. Post. 21.

-“Episcopul, prezbiterul sau diaconul, prinzandu-sa in curvie, in juramant nedrept sau furt, sa se cateriseasca (de la altar) dar, sa nu se afuriseasca (ca crestin) caci spune Scriptura: “Nu vei pedepsi de doua ori pe om pentru aceeasi fapta” (Numeri 1, 9). Asemenea si ceilalti clerici (anagnosti, cantareti, s.ai). -Apost. 25.

Canonul al treizecilea al lui Vasile cel Mare hotaraste ca clericul, cel ce curveste sa se cateriseasca, dar sa nu se si afuriseasca”, -l Post. 18

Preotul de va cadea cu o muiere, afara de a lui, numai sa se paraseasca de preotie si sa fie in pocanie“. PBG, 35.

Diaconul care a curvit dupa diaconie, va fi lepadat de la diaconie. Fiind degradat in randul mirenilor nu se va opri de la impartasanie, caci este un vechi canon (Apost. 25), in care se spune ca cei cazuti din vreo treapta, sa se supuna numai la o singura pedeapsa, dupa cum socotesc cei batrani, uimind acelei legi care zice ca nu vei pedepsi de doua ori pentru acelasi pacat” (Numeri l, 9). Socot ca este si alt motiv: “Mirenii, care au fost afurisiti se primesc iarasi intre credinciosi la locul de unde au cazut. Iar diaconului, i se da pedeapsa caterisirii definitive odata pentru intotdeauna. Deci, fiindca nu i se mai da iarasi diaconie, in aceasta caterisire consta toata pedeapsa lui, asa cum este aratata in asezamintele bisericii. – Pentru mantuirea personala, cea mai sigura vindecare este indepartarea de pacat. Drept aceea, cel ce pentru placerile trupului a cazut din har (F. Ap. l, 25; Gal. 5, 4; Ev. 12, 25), iar prin sfaramarea inimii si prin tot felul de nevointe s-a indepartat de acele placeri, care l-au facut nevrednic si care l-au dus la ruina sufleteasca, va da dovada de vindecarea sa” (Matei 26, 75; F. Ap. 8, 22, 24; II Tim. 2, 25-26). Deci, noi trebuie sa tinem socoteala de amandoua situatiile si de indatoririle respectarii (i Regi 2, 22) legilor canonice si de indatoririle obiceiului ingaduitor. Clericii care nu se mentin intru desavarsire, printr-o tinuta morala, sa-si capete mantuirea dupa chipul predanisit de viata obsteasca a mirenilor” Sf. Vasile 3.

“Diaconul care-si va spurca buzele sarutand o femeie, apoi marturisindu-se de aceasta, se va opri de la Liturghie pentru o vreme, dar i se va ingadui sa se impartaseasca cu cele sfinte la rand cu ceilalti diaconi; la fel si preotul. Iar de se va dovedi ca a pacatuit mai mult pana la curvie, in orice fel de trepta ar fi, se va caterisi. Sfantul Vasile 70.

Cam asa stau lucrurile…  Daca veti intalni vreun stilist intrebati, va rog, cum fac partasie cu masonii de care s-au dezis, caci asta fac ei …cel care i-a hirotonit a fost acoperit de acestia… iar el trebuia caterisit de mult pentru ca Duhul Sfant nu mai era lucrator prin el . Toate hirotoniile lui sunt nule ! Lucrarea dracului !

Deci  ” Venerabilul lor cler ” stilist nu poate avea Succesiune Apoastolica si nu pot fi unita cu episcopul ca si corzile cu chitara, dupa spusele Sf  Policarp :  ”venerabila voastră preoțime, vrednică de Dumnezeu, este așa de unită cu episcopul, ca și corzile cu chitara”. De ce ? Deoarece lipseste cu desavarsire EPISCOPUL … EL FIIND DOAR UN CATERISIT IN FATA DOMNULUI ! Decine?

A fost caterisit de atatea sinoade, ca si preotii catolici, dar in alt aspect- al nesupunerii poruncilor Dumnezeiesti, conform Sf. Marcu al Efesului, care arata ca un preot este caterisit chiar daca nu este  judecat (temporal ) de vreun sinod avand in vedere ca in celelalte sinoade s-au hotarat canoane referitoare la diverse situatii  : „…Preoţii catolici nu sunt preoţi, fiind sub incidenţa hotărârilor canonice ale sinoadelor ecumenice. „Episcopii voştri [ai latinilor] şi clericii nu mai sunt nici episcopi, nici clerici, fiind caterisiţi de atâtea şi asemenea sinoade, iar mirenii sunt sub anatemă şi afurisenie (349 – Despre adăugirea din Simbolul de credinţă, PO 17, p. 282).”

Tot Sf Marcu al Efesului mai spune ca: sfintele canoane zic că cel ce se abate şi cu puţin de la Ortodoxie este eretic şi supus canonisirii.”  

Sigur ca se vor ridica unii care vor vorbi de iconomie… Dar daca aplicam iconomia tot timpul la ce ne serveste Jertfa Mantuitorului ca sa ne vesteasca  noile porunci daca nu avem bunul simt sa le luam in seama? Sfintii Parinti de ce s-au mai ostenit sa faca Sfintele Sinoade ? Sfintele Canoane la ce ne mai trebuiesc daca aplicam numai iconomia ? …Sunt intrebari la care va invit sa reflectati.

Oare e destul ? Sau mai trebuie sa-l aducem din nou pe Sf Ignatie sa ne spuna ce inseamna un episcop ? 🙂

Din epistola către Magnezieni  aflam ca episcopul este capul bisericii locale , căruia trebuie să i se supună membrii acesteia, pentru ca acesta il reprezinta pe Dumnezeu, se  află ” în locul lui Dumnezeu”, la fel și al preoților, pe aceea că sunt ”în locul soborului Apostolilor” oricine poate deduce ca stilistii sunt fara de Dumnezeu …Simplu , nu ?..

Auziti îndemnul Sfantului  Ignatie ”uniți-vă cu episcopul și cu întâistătătorii voștri potrivit chipului și învățăturii celei nestricăcioase”. Episcopul, deși este persoana cea mai respectată a comunității, nu este singur întâi-stătător al acestei biserici. Recomandarea Sf  Ignatie este clară: ”să nu faceți nimic fără de episcop și de preoți”, subliniind astfel mai ales însemnătatea rolului preoților în păstorirea bisericii locale. Si ei , stilistii, au facut … dar numai dupa capul lor insa…fara sa tina cont de nimeni.

Mai vreti ? Sa luam : Epistola Sfantului Ignatie către Biserica locală a Tralienilor – . ”Cel ce face ceva fără episcop, fără preoți și fără diaconi, acela nu are conștiința curată”.

”… toți să respecte pe diaconi ca pe Iisus Hristos, să respecte și pe episcop care este chip al Tatălui, iar pe preoți ca pe sobor al lui Dumnezeu și ca adunare a Apostolilor. Fără de aceștia nu se poate vorbi de biserică”. Așadar, structura clerului local al acestei biserici este tripartită. Centru al ei și cap al clerului local este episcopul, care dimpreună cu preoții (sau preoțimea) alcătuiesc acele mădulare ale Bisericii, cărora credincioșii trebuie să li se supună ”ca Apostolilor lui Hristos” și fără de care ”nu se poate vorbi de biserică. Cel ce face ceva fără episcop, fără preoți și fără diaconi, acela nu are conștiința curată”. Le puteti spune si stilistilor ca din partea Sf Ignatie …

In epistola către Filadelfieni aflam ca ”toți câți sunt ai lui Dumnezeu și ai lui Iisus Hristos, sunt cu episcopul”. În plus, Sf Ignatie nu omite să amintească faptul că ”Duhul a propovăduit, grăind acestea: «Fără de episcop să nu faceți nimic!».

Iar in epistola către Smirneni Sfantul ne spune: ”Cu toții urmați pe episcop, după cum urmează Iisus Hristos pe Tatăl, iar pe preoți ca pe Apostoli; pe diaconi respectați-i ca pe porunca lui Dumnezeu. Nimeni să nu facă fără episcop ceva din cele ce aparțin Bisericii. Acea Euharistie să fie socotită bună, care este făcută de episcop sau de cel căruia episcopul i-a îngăduit. Unde se vede episcopul, acolo să fie și mulțimea credincioșilor, după cum unde este Iisus Hristos, acolo este și Biserica universală. Fără episcop nu este îngăduit nici a boteza, nici a face agapă; că este bineplăcut lui Dumnezeu ceea ce aprobă episcopul, ca tot ce se săvârșește să fie sigur și întemeiat”.  Concluzia Sfantului si a noastra deasemeanea este că:

cel care face fără știrea episcopului, acela slujește diavolului” – Cazul stilistilor !

Caci ei nu au avut niciodata un episcop placut lui Dumnezeu  ci au ales doar unul plin de pacate, nescultator de Dumnezeu!

Daca nu gaseau o portita sa intre in staul . Lupii in piele de oaie nu ne puteau face rau..Image result for lupii in piele de oaie

Anul 1924 a insemnat inceputul sfarsitului…Antihristii au mai incercat sa intre in staul la ordinul lui Cuza dar n-au putut, izbindu-se de sfintenia  mitropolitului Nifon, Sfântului Calinic , Melchisedec al Râmnicului, arhimandritului Iosif Naniescu, Neofit Scriban şi alţii. Aceştia au aparat ca niste adevarati crestini ortodocsi predania Sfintilor Parinti.Si-au facut datoria.Nu erau dualisti cum sunt multi din vremea noastra. Si cu dracu dar si cu Dumnezeu…facand astfel neascultare de Sfintele Scripturi care care spun clar ca nu putem sluji la doi domni si care ne atentioneaza ce vom pati:

Iar cel plătit şi cel care nu este păstor, şi ale cărui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind şi lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le risipeşte.” ( Ioan 10, 12).

Acum lucrarea lor e avansata ! Va fi foate greu dar nu imposibil … Turma va fi mica dar cu siguranta invingatoare !

Dumnezeu sa ne pazeasca si sa ne lumineze sa nu gresim ! Si cu siguranta nu vom gresi daca vom face ascultare de Sf Scriptura . Caci nu degeaba zice Sf Ap Matei :

Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.” (MATEI 22,29)

 

Advertisements