Motto :”Să cercetăm, ca să nu fim înşelaţi şi purtaţi de orice vânt” (cf. Ef. 4, 14)

Image result for ascultarea de sfinti

Ca sa intelegem ce se intampla mai intai trebuie sa fim ascultatori de Sf Scriptura care ne spune :’’ Iubiţilor, nu daţi crezare oricărui duh, ci cercaţi duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulţi prooroci mincinoşi au ieşit în lume.( 1 Ioan 4,1) si cu siguranta ne va lumina Dumnezeu sa ne ferim de vicleniile acestuia .

Numai cercetand duhurile  intelegem mai bine care sunt cursele vrajmasului, pentru simplul motiv ca suntem sub ascultare. Fara Dumnezeu, nu putem face nimic ! Nu putem intelege nimic ! Oricat de destepti ne-am considera noi ..  Iar pe Dumnezeu Il gasim numai in ascultare …de EL –  de poruncile LUI ‚’’ :

  1. Cel ce are poruncile Mele şi le păzeşte, acela este care Mă iubeşte; iar cel ce Mă iubeşte pe Mine va fi iubit de Tatăl Meu şi-l voi iubi şi Eu şi Mă voi arăta lui.
  2. I-a zis Iuda, nu Iscarioteanul: Doamne, ce este că ai să Te arăţi nouă, şi nu lumii?
  3. Iisus a răspuns şi i-a zis: Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi, şi vom veni la el şi vom face locaş la el.
  4. Cel ce nu Mă iubeşte nu păzeşte cuvintele Mele. Dar cuvântul pe care îl auziţi nu este al Meu, ci al Tatălui care M-a trimis.
  5. Acestea vi le-am spus, fiind cu voi;
  6. Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăţa toate şi vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu ”. ( Ioan 14, 21-26 )

Sa lamurim cateva aspecte ca sa nu fim inselati de cei care fac tot felul de pogoraminte la pacate sub masca binelului. Trebuie sa intelegem cine poate face pogoraminte si cu ce scop…

 Ce inseamna pogoramant  

Pogoramantul este o exceptie, sau concesie, facuta in unele cazuri de abatere de la normele legale. Este practicat de ierarhii Bisericii ortodoxe in cazuri exceptionale, prin derogare* de la prevederile canoanelor.

* adica a se abate de la o lege

Este o definitie incompleta, ce te face sa gandesti ca un ierarh are puterea sa schimbe ce vrea…  Nu este asa…

Se face confuzie cu acel  “canon de pocăinţă”,   pe care il dă preotul duhovnic , dupa cum il lumineaza Dumnezeu, unui credincios care a pacatuit. Scopul canonului este urcusul duhovnicesc . Numai la canonul de pocăinţă se aplica pogoraminte ! De exemplu : Nu-i poti da unui credincios care a pacatuit sa faca metanii daca el este tintuit la pat sau post aspru, nu ?

Dar legile ( canoanele  ) care definesc Biserica Ortodoxa ca fiind cea Adevarata, si o ingradesc de eretici  nu trebuiesc modificate in niciun chip. In acest sens Sf Parinti au aruncat blesteme ( anateme ) celor care indraznesc sa le modifice sau sa faca asa-zise pogoraminte, luminati fiind de Duhul Sfant… S-au gandit ca vor intra lupi in staul… caci asa sta scris in Sf Scriptura si oricine poate verifica.

”28.Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.

  1. Căci eu ştiu aceasta, că după plecarea mea vor intra, între voi, lupi îngrozitori, care nu vor cruţa turma.
  2. Şi dintre voi înşivă se vor ridica bărbaţi, grăind învăţături răstălmăcite, ca să tragă pe ucenici după ei.

Drept aceea, privegheaţi, aducându-vă aminte că, timp de trei ani, n-am încetat noaptea şi ziua să vă îndemn, cu lacrimi, pe fiecare dintre voi.” ( Faptele Sfinţilor Apostoli 20, 28-30 )

Trebuie sa intelegem ca Legea dată de Dumnezeu e aceeaşi ieri , azi şi în veci ! In Sf Scriptura sta scris : “Iisus Hristos, ieri şi azi şi în veci, este acelaşi.” ( Evrei 13,  8).

Daca Dumnezeu zice ca nu face partasie cu intunericul … Asa este! …Si in ziua de azi, dar si maine…si in veci ! Amin! Sfintele Canoane Apostolice  sunt in concordanta cu Sfinta Scriptura. 

 

  1. Aduceţi-vă aminte de mai-marii voştri, care v-au grăit vouă cuvântul lui Dumnezeu; priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa.
  2. Iisus Hristos, ieri şi azi şi în veci, este acelaşi.
  3. Nu vă lăsaţi furaţi de învăţăturile străine cele de multe feluri; căci bine este să vă întăriţi prin har inima voastră, nu cu mâncăruri, de la care n-au avut nici un folos cei ce au umblat cu ele. (Evrei 13, 7-9)

 

Cine se bucura de aceste asa-zise pogoraminte 

Se bucura in primul rand diavolii, care prind puteri asupra sufletului pacalit , apoi in nebunia lor – slujitorii acestora … ereticii …

Dumnezeu a spus ’’Fiti sfinti, pentru ca EU Sunt Sfant’’ dar nu ca sa-i luam locul 

”14.Ca fii ascultători, nu vă potriviţi poftelor de mai înainte, din vremea neştiinţei voastre,

  1. Ci, după Sfântul Care v-a chemat pe voi, fiţi şi voi înşivă sfinţi în toată petrecerea vieţii.
  2. Că scris este: “Fiţi sfinţi, pentru că Eu sunt Sfânt”.
  3. Şi dacă chemaţi Tată pe Cel ce judecă cu nepărtinire, după lucrul fiecăruia, petreceţi în frică zilele vremelniciei voastre,
  4. Ştiind că nu cu lucruri stricăcioase, cu argint sau cu aur, aţi fost răscumpăraţi din viaţa voastră deşartă, lăsată de la părinţi,
  5. Ci cu scumpul sânge al lui Hristos, ca al unui miel nevinovat şi neprihănit,

Este un indemn pentru o viata curata si ascultatoare de Dumnezeu, caci asa cum a ascultat Iisus de Dumnezeu Tatal asa trebuie sa ascultam si noi de El – de poruncile pe care ni le-a lasat pentru noi tocmai ca sa ne fie bine, sa ne putem mantui. Dar niciodata nu trebuie sa ne punem in locul Lui ! Atentie mare ! Nu suntem noi in masura sa judecam ca Dumnezei. Judecata e numai a LUI! A venit pe pamant sa plineasca Legea Veche. A lasat legi noi pe care trebuie sa le respectam , nu sa le schimbam! Aceasta e datoria noastra ca fii ascultatori ce suntem ! Cand e vorba de canoane, care sunt legi care tin Credinta Dreapta, asa-zisul  discernamant fratesc din” dragoste” cu care se afiseaza acum apostatii din Creta si ereticul papa nu-si are locul… in pogoramant. Legea lui Dumnezeu se aplica ! Punct. 

Altfel deraiem  ca tramvaiul de pe sina… in cazul nostru -de pe Calea cea Dreapta a lui Hristos si ne pierdem mantuirea…

Asadar, Legile nu trebuiesc schimbate ! Ele au fost date de Dumnezeu cu un sigur scop – ca sa tina Credinta Dreapta ! Duhul Sfant e cel care le–a luminat mintile Sf Parinti in Sinoade. Este o jignire la adresa lui Dumnezeu ca un om sa fie mai intelept decat Duhul Sfant , nu-i asa ? Sa indrazneasca cineva sa  schimbe legi care tin Credinta Dreapta  sarind peste hotararea Celui far de Inceput…Judecatorul Suprem e.. strigator la cer ! Insusi Dumnezeu a poruncit prin Sf Parinti sa nu se schimbe nimic in legi ! Sa se aplice fara drept de apel ! Ca sa vorbim asa… in termeni juridici.. ca poate se intelege mai bine gravitatea situatiei…

Daca am fi facut ascultare de aceste legi ale sinoadelor i-am fi facut neputinciosi pe papistasi cu toate inovatiile lor dracesti…! Cat s-a facut ascultare a fost bine! Cand am lasat legile jos –am cazut !…Si uitati unde am ajuns… la apostazia clerului.

Acesta este ADEVARUL !

1.Cine vrea ADEVARUL, trebuie sa se intoarca la Adevaratele Valori Crestine Ortodoxe care ne tin Credinta Dreapta !  La Sfintele Canoane !  La Sf Evanghelie ! In  care gasim Legile Domnului ce trebuiesc respectate!

2. Cine spune ca e in Dreapta Credinta si lupta pentru ea, dar nu isi doreste sa primeasca inapoi ce a furat prin viclenie dracul, prin slujitorii sai, de la noi Ortodocsii – nu restabileste in totalitate ADEVARUL in CREDINTA ORTODOXAminte, si inseala lumea ca si diavolul ! 

Image result for papa gregorio xiii calendario gregorianoIn cazul Romaniei, slujitorii dracului au pacalit si au furat Adevaratul Calendar Ortodox inlocuindu-l cu cel papistas impus de papa.

Ne-au impins practic vicleneste in 1924 la NEASCULTARE de Sf Scriptura si de Sf Canoane Apostolice ! Ce nu stiu multi, pentru ca s-a dorit sa nu fie facut cunoscut : Sf Parinti au aruncat anateme asupra celor ce schimba vreo lege data in cele 7 Sinoade cu adevarat – Mari si Sfinte. Iar Sf Parinti acolo in sinoade au legiuit : ANATEMA celor care primesc inovatiile papistasilor !

Si-ar fi dorit slujitorii diavolului sa strice si mai mult Ortodoxia de atunci ,dar au planul lor bine stabilit …incet …dar sigur – dupa cum afirma cu nerusinare… :

Papa: ecumenismo, “strada lenta e in salita”, ma da percorrere

http://www.asianews.it/notizie-it/Papa:-ecumenismo,-%E2%80%9Cstrada-lenta-e-in-salita%E2%80%9D,-ma-da-percorrere-8314.html

 

De ce incet dar sigur ?

In 1924 oamenii erau mai credinciosi si mai atenti decat in timpurile noastre. Nu aveau cum sa spuna ca au gresit Sf Parinti in Sinoade. Deci nu puteau sa ridice anatemele aruncate de Sfinti in atatea sinoade ( 1583, asupra celor care primesc inovatiile papistasilor ( calendarul papei Grigorie al XIII ) … ca iesea rau de tot… Au incercat vicleneste, si din pacate le-a si reusit… Au schimbat calendarul dar au pastrat pascalia. Asta e viclenie maxima ! Tot schimbare se cheama ! Tot neascultare ! Vedeti aici. Au taiat cu 13 zile din randuiala noastra Ortodoxa ! Au dat peste cap tot postul Sf Apostoli Petru si Pavel ! L-au facut aproape inexistent ! Uneori tinand 1 zi sau deloc …Deci cu alte cuvinte ne-au facut sa intram sub anatemele Sf Parinti chiar daca au pastrat pascalia!

Acesta a fost scopul diavolului…Altfel nu putea sa intre in staul. Nu avea o portita…

Cum au pacalit oamenii?

Papistasii mereu au adus STIINTA ca argument …Stiinta… care acum face ploaie artificiala ( vezi aici ), nori artificiali  ( vezi aici ) , animale artificiale si in ciuda lui Dumnezeu si spre bucuria dracului OAMENI – CLONE….

http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2002-12-28/Primul+copil+clonat+de+secta+raelienilor+a+vazut+lumina+zilei

Ca doar ne-am infruptat din Pomul Cunoasterii…si suntem precum ”Dumnezeu”… Nu ? …. Bataia de joc a dracului… Si noi am mers dupa ei… Indoctrinati de tradatorii ortodoxiei ca nu e nicio problema…

Cum au reusit indoctrinarea?

Pacalind:

1.Au spus ca nu este nicio problema ca ortodocsul nu isi face dogma din calendar.

Nu din calendar… ci din ASCULTAREA fata de Dumnezeu, care a poruncit prin Sf Parinti in Sinoade sa nu acceptam inovatiile papistasilor.  AU DAT LEGI ( Canoane )  IN SENSUL ACESTA, SI AU ARUNCAT PANA SI ANATEME.

2.Desi nu au evlavie la Sfintii necanonizati inca, care au luptat contra ecumenismului : Pr Ilie Lacatusul, Pr Justin Parvu si altii ca ei care au primit calendarul papistas . Se folosesc de acestia, spunand: dar ce… si ei au primit… nu sunt sfinti?...

Da , au primit calendarul…dar au primit si mucenicia in dar… Au suferit mult…au facut temnita grea…iar judecata lor numai Dumnezeu o stie…si iconomia NUMAI EL O APLICA asupra pacatului –nicidecum noi oamenii !!!… 

  1. Se folosesc de ratacirea stitista creind un curent gresit…

Si anume: daca ceri schimbarea calendarului esti stilist. Ceea ce nu este adevarat… Cei din Sf Munte sunt stilisti ? Rusi ? Moldovenii ? Polonezii Ortodocsi ? Georgienii ? Patriarhia Ierusalimului e stilista ? Nu ! Nici gand ! Respecta, ceea ce noi nu facem…

Stilistii de care se folosesc ei ca sa pacaleasca sunt cu adevarat eretici,  ca si apostatii din Creta dealtfel , dar nu pentru ca cer schimbarea calendarului ci pentru ca incalca canoanele facandu-se preoti singuri neavand Succesiune Apostolica . Mai multe despre ei aici.

Sunt mult mai multe inselarile …dar ne oprim la aceste cateva…

Se mai poate revenii la normal ?

Polonezii ortodocsi au reusit sa-si recastige calendarul in 2014, 15 iunie .  (Soborul a constatat că hotărârea din 1924 oricum nu fusese puse în practică şi majoritatea absolută a parohiilor (96%) continuau să slujească pe calendarul vechi, chiar dacă statutul Bisericii Ortodoxe a Poloniei făcea trimitere la calendarul nou. )

Dar ei nu au cazut in neascultare de Canoane ca noi romanii…au preferat sa nu asculte de oamenii diavolului care ii impingeau la neascultare de Dumnezeu, chiar daca acestia le-a impus ca si noua schimbarea calendarului... Si au facut ASCULTARE DE DUMNEZEU ramanand in parohii pe cel normal – deci SE POATE !

Manastirea Vatoped - Sfantul Munte AthosManastirea din Sf Munte, Vatoped , mereu controversata din punct de vedere moral, receptiva la slujitorii raului, dar mereu aparata de Maicuta Domnului, a adoptat repejor noul calendar , fiind singura pe stil nou din tot Sf Munte pana in 1971 cand a revenit la calendarul normal al Sf Parinti. – deci SE POATE…

La fel trebuie sa facem si noi ! Sa cerem inapoi ceea ce ni se cuvine si avem mostenire de la Sf Parinti ! 

Trebuie sa ne redobandim ce ne-au furat dracii prin slujitorii sai. Sa ne intoarcem la adevaratele valori ale Ortodoxiei, ca sa indreptam ceva…

Macar la nivel personal…daca la alt nivel nu se mai poate !…

Trebuie sa fim realisti… BOR-UL E APOSTAT ! O revenire ar fi cu adevarat o minune …

Salvarea realistica e numai la nivel personal

Trebuie neaparat sa scapam de povara ce ne-au lasat-o ca mostenire cei care au tradat in 1924 – PERSONAL !

Fiecare in parte sa-si intrebe constiinta cum vrea sa moara, in ce duh…al Sfintilor Parinti?  Sau in duhul papistasesc antihristic papal gregorian? …

Abia dupa ce rezolvam acest aspect putem sa fim, la nivel personal, ca… Polonezii Ortodocsi ! Din pacate, neamul nostru romanesc a fost mai las…Suntem mai jos ca ei in fata Domnului ! Ei au tradat … la Creta, noi inca din 1924…

Daca vom face acest pas Dumnezeu ne va ajuta mai mult , ne va lumina ce sa facem pe mai departe cu apostatii din Creta.

Multi sfinti au proorocit despre vremurile pe care, iata, le traim acum… Schiarhimandritul Hristofor ( 1905-1996 ) ne da cateva sfaturi de mare importanta ! Ne spune cum trebuie sa procedam in aceste vremuri apostate :

Mai pe larg in Sarea Pamantului:

https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2016/11/24/proociile-si-invataturile-egumenului-gurie-chezlov-in-sarea-pamantului/

https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2016/11/20/proociile-si-invataturile-schiarhimandritului-hristotor-despre-vremurile-din-urma-in-serialul-sarea-pamantului/

Un alt parinte,  Vasile Novikov , care a trecut la Domnul, si care a avut multa dragoste de Dumnezeu incat nu a facut niciun compromis cu diavolul si lucrarea lui ( nu avea carduri, telefoan , nimic cu cip-uri ) incat ajunsese precum apostolii… urlau dracii la slujbele lui.  Vedeti aici :

https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2016/11/24/proociile-si-invataturile-parintelui-sfant-vasile-novikov/

Sf Gavriil al Georgiei spunea in felul urmator  : ”Vrei sa fi intelept ? Fa-te prost !”

https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2016/11/25/acatistul-sf-gavriil-al-georgiei-cel-nebun-pentru-hristos/

Scurt si la obiect ! Nu te face mai destept decat Sf Parinti din cele 7 Sinoade, decat Insusi Dumnezeu, nu ?

Nu avem indreptatire in fata Domnului ca nu am stiut ce trebuie sa facem… Sa ne rugam mult la Domnul sa ne ierte pacatele! Sa ne lumineze sa facem ce trebuie ca sa ne salvam sufletele ! 

 

fer-partenie-al-pecerscaiIata si o rugaciune de pocainta a sfantului ieroshimonah Parfenie din Kiev , care implora mila Domnului – buna si pentru noi toti, cei care pacatuim atat de mult in fata Domnului :

Când amărât de boală voi simţi apropierea sfârşitului meu pământesc: Doamne, miluieşte-mă.

Când sărmana inima mea prin ultimile ei bătăi se va tângui în chinurile morţii: Doamne, miluieşte-mă.

Când ochii mei pentru ultima oară se vor umezi de lacrimi la gândul, că în toată viaţa mea te-am mâniat, Doamne, prin păcatele şi fărădelegile mele: Doamne, miluieşte-mă.

Când bătăile dese ale inimii vor grăbi ieşirea sufletului meu: Doamne, miluieşte-mă.

Când gălbeneala feţei mele şi răceala trupului meu vor săgeta cu frica pe cei din preajmă: Doamne miluieşte-mâ.

Când mi se va întuneca privirea, se va tăia glasul şi va împietri limba mea: Doamne miluieşte-mă.

Când năluci şi vedenii înfricoşătoare mă vor face să deznădăjduiesc în milostivirea Ta: Doamne, milieşte-mă.

Când sufletul meu, împovărat de amintirile păcatelor săvârşite şi de frica judecăţii Tale nu va mai fi în stare să lupte cu duşmanii mântuirii mele, care se vor sili să mă tragă de partea întunericului şi a chinurilor: Doamne, miluieşte-mă.

Când sudoarea morţii va acoperi trupul meu, iar sufletul în chinuri sfâşietoare se va depărta de el : Doamne, miluieşte-mă.

Când întunericul morţii va acoperi de la privirea mea tulbură toate lucrurile acestei lumi: Doamne, miluieşte-mă.

Când în trupul meu vor înceta toate simţurile, vor încremeni venele şi se vor împietri muşchii mei: Doamne, miluieşte-mă.

Când la auzul meu nu vor mai ajunge vorbele oamenilor şi sunetele de pe pământ: Doamne, miluieşte-mă.

Când voi asculta judecata Ta dreaptă, care va hotărî soarta mea veşnică: Doamne, miluieşte-mă.

Când trupul meu, părăsit de suflet, se va face pradă viermilor şi stricăciunii şi în sfârşit toată alcătuinţa mea se va preface în scrum: Doamne, miluieşte-mă.

Când glasul trâmbiţei îi va trezi pe toţi la cea de-a doua venire şi se va deschide cartea faptelor mele, Doamne Iisuse Hris-toase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul robul Tău (prenumele). în mâinile Tale Doamne îmi dau duhul meu. Amin.

 

 

 

 

 

